Audi RS6 doczekało się pakietu Performance. Szybsze, mocniejsze i lżejsze
Audi wprowadza opcjonalny pakiet Performance do modeli RS6 Avant i RS7 Sportback, podnoszący ich moc, poprawiający osiągi i redukujący masę. Efekty są odczuwalne.

Spis treści
Audi zobowiązało się do wprowadzenia pojazdów elektrycznych dopiero od 2026 r., ale w starym silniku spalinowym wciąż jest potencjał. Debiut tych wersji był tak naprawdę kwestią czasu. W przypadku poprzedniej generacji warianty Performance oznaczały wyższą moc i jeszcze lepsze właściwości jezdne. Nie inaczej jest w tym przypadku. Modele, które mają zostać wprowadzone na rynek 8 grudnia w Niemczech za 135 000 euro, zostały wyposażone w zmodernizowany 4-litrowy silnik V8 z większymi turbosprężarkami i zwiększonym ciśnieniem doładowania. Dzięki tym zmianom silnik rozwija dodatkowe 30 KM i moment obrotowy 50 Nm, generując łącznie aż 630 KM i 850 Nm. Dzięki temu modele przyspieszają od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy, czyli o 0,2 sekundy szybciej niż ich standardowe warianty. To jednak nie koniec zmian, jakie przynosi pakiet Perfomance.

Audi RS6 Avant Performance i RS7 Performance to coś więcej niż dodatkowy zastrzyk mocy
Modele RS6 Performance i RS7 Performance są standardowo wyposażone w pakiet RS Dynamic, który zwiększa prędkość maksymalną do 280 km/h i dodatkowo posiada skrętną tylną oś i mechanizm różnicowy quattro. Klienci poszukujący większej wydajności mogą wybrać pakiet RS Dynamic Package Plus, który obejmuje karbonowo-ceramiczny układ hamulcowy z tarczami o średnicy 440 mm z przodu i 370 m z tyłu, który jest o 34 lżejszy niż układ ze stalowymi tarczami. Opcjonalny pakiet zwiększa również prędkość maksymalną do 305 km/h. Ulepszenia wydajności na tym się nie kończą, ponieważ oba modele tracą izolację, dzięki czemu kierowcy mogą lepiej słyszeć silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem. Zmiana powoduje również utratę masy o 8 kg, dzięki czemu Audi RS7 Sportback Performance waży 2065 kg, zaś RS6 Avant Performance 2090 kg.

Oprócz zmodyfikowanego silnika, RS6 Avant i RS7 Sportback otrzymują nowo opracowany lżejszy i mniejszy samoblokujący centralny mechanizm różnicowy. Jego zadaniem jest kierowanie mocy silnika w przełożeniu przełożonym na tył, ponieważ w normalnych warunkach jazdy 60 procent mocy wyjściowej kierowane jest do tyłu. W zależności od dostępnej przyczepności, do 85 procent może zostać przeniesionych na tylne koła lub maksymalnie 70 procent na przednią oś. Ten nowy osprzęt poprawia prowadzenie podczas pokonywania zakrętów i zmniejsza ryzyko podsterowności.
Lepsze właściwości jezdne, niższa masa i jeszcze więcej sportowego sznytu
Odmiany Performance w standardzie posiadają 21-calowe felgi na obu osiach, zaś opcjonalnie można doposażyć je w 22-calowe lekkie obręcze, które dzięki użyciu zaawansowanego technologicznie procesu kucia i frezowania pozwoliło na zredukowanie około 5 kg masy względem standardowych obręczy o podobnej wielkości. W efekcie udało się odchudzić auto o kolejne 20 kg. Te nowe felgi mają wzór insprowany motorsportem i są wyposażone w opony Continental Sport Contact 7 285/30, które zapewniają lepszą przyczepność zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni, jednocześnie zmniejszając odległość potrzebną do całkowitego zatrzymania z 100 km/h o dwa metry.
RS6 Avant i RS7 Sportback w wersji Performance dostępne są z 16 kolorami nadwozia, w tym nowym Ascari Blue z matowym lub metalicznym wykończeniem oraz wyłącznie matowym Dew Silver. Aby odróżnić samochody od zwykłych modeli, Audi maluje niektóre części w matowym szarym kolorze: przedni spojler i przednie klapy boczne, obudowy lusterek, wstawki progów bocznych, relingi dachowe, wykończenia bocznych szyb i tylny dyfuzor. Alternatywnie dostępny będzie opcjonalny pakiet matowo-karbonowy, przyciemniający boczne szyby i relingi dachowe oraz zawierający czarne logo Audi.
W kabinie nadal luksusowo
Niewiele zmieniło się we wnętrzu, gdzie dwa modele RS mają teraz kontrastujące niebieskie akcenty i kilka pakietów stylistycznych RS do wyboru. Fotele obszyto perforowaną skórzaną tapicerką Valcona ze szwami o strukturze plastra miodu, a bok konsoli środkowej i gałkę dźwigni zmiany biegów pokryto mikrofibrą Dinamica. Jest to materiał, który wykorzystuje około 45 procent włókien PET pochodzących z recyklingu. Na 12,3-calowym cyfrowym wyświetlaczu kierowcy Audi umieściło migający wskaźnik zmiany biegów, gdy 8-biegowa skrzynia tiptronic pracuje w trybie ręcznym. Pojawiają się one również, gdy system kontroli startu jest aktywowany, ilustrując idealny moment do przyspieszenia poza linią. Wreszcie są projektory LED zamontowane w przednich drzwiach wyświetlają napis "RS Performance".

Audi RS6 Avant Performance i RS7 Sportback Performance trafią na rynek w 2023 roku, jednak producent nie określił dokładnie kiedy. Ich ceny poznamy bliżej rynkowej premiery.
Audi RS6 i RS7 w ofercie Nowyosobowy.pl
W ofercie Nowyosobowy.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy Audi A6 w różnych wersjach silnikowych i nadwoziowych, a także kilka sztuk RS6 Avant. Wszystkie samochody są fabrycznie nowe i pochodzą z 2022 roku. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz na sięgające ponad 20% rabaty względem ceny katalogowej.
Sprawdź ofertę Audi A6 leasing na Nowyosobowy.pl
W ofercie Nowyosobowy.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy Audi A7 w różnych wersjach silnikowych, w tym także jako topowe RS7. Wszystkie samochody są fabrycznie nowe i pochodzą z 2022 roku. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności oraz na sięgające nawet kilkunastu procent rabaty względem ceny katalogowej.
Sprawdź ofertę Audi A7 leasing na Nowyosobowy.pl