Tutaj pojawią się wyszukiwane przez Ciebie frazy.
Przepraszamy!
Mamy mały problem z wyszukiwaniem, spróbuj ponownie za chwilę.
Nie martw się! Nadal możesz przeglądać wszystkie nasze oferty.
Marka
Model
Nadwozie
Cena
Rodzaj paliwa
Rata miesięczna
Rocznik
Sortuj
Wybierz markę i model samochodu, którym jesteś zainteresowany
Wyślij wniosek i zarezerwuj swój samochód online
Podpisz umowę bez wychodzenia z domu
Odbierz swój nowy samochód z salonu lub zamów dostawę do domu
Aktualna, trzecia generacja miejskiego hatchbacka od Dacii zadebiutowała w 2020 roku. Samochód bazuje na płycie podłogowej CMF-B rodem z najnowszego Renault Clio V i prezentuje nowy język stylistyczny marki, którego motywem przewodnim jest litera Y. Znajdziemy ją m.in. w kształcie przednich świateł LED do jazdy dziennej, a także w postaci wzoru tylnych lamp. Samochód prezentuje się znacznie ciekawiej i dojrzalej od poprzednika, jest też lepiej wykonany i wyposażony. Dacia Sandero występuje także w uterenowionej odmianie Stepway, wyróżniającej się nakładkami na nadkola, zderzaki i progi oraz większym prześwitem.
Sandero jest jedną z większych propozycji segmentu B, gdyż mierzy, w zależności od wersji, między 4088 a 4099 mm długości, 1848 mm szerokości oraz 1499 mm wysokości (1535 mm w Stepway). Liczący 2604 mm rozstaw osi zapewnia z kolei przestronne wnętrze, zaś bagażnik liczy dobre dla tej klasy 328 litrów pojemności.
Pierwsza generacja Dacii Sandero zadebiutowała w 2008 roku i była oferowana wyłącznie jako pięciodrzwiowy hatchback. W 2009 roku dołączyła uterenowiona odmiana Stepway. Następca zadebiutował po upływie zaledwie 4 lat, w 2012 roku i był oferowany aż do 2020 roku, zarówno jako zwykły hatchback jak i Stepway.
Ofertę Sandero otwiera wolnossąca jednostka benzynowa 1.0 SCe o mocy 65 KM i maksymalnym momencie obrotowym 95 Nm (średnie spalanie 5,3 l/100 km). Współpracuje ona z 5-biegową skrzynią manualną. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 16,7 s, zaś prędkość maksymalna to 158 km/h. Następnie jest turbodoładowana jednostka 1.0 TCe o mocy 90 KM i maksymalnym momencie obrotowym 160 Nm. Współpracuje ona z 5-biegową skrzynią ręczną (średnie spalanie 5,3 l/100 km) lub bezstopniową CVT (średnie spalanie 5,6 l/100 km) i zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 12,2 s (z CVT 13,4 s) i rozpędza się do 175 km/h (z CVT 169 km/h). Ofertę wieńczy 100-konny wariant TCe z instalacją LPG (średnio 6,8 l LPG na 100 km), generujący 170 Nm. Także i w tym przypadku za przeniesienie napędu odpowiada 5-biegowa skrzynia manualna. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 12,2 s, zaś prędkość maksymalna wynosi 177 km/h.
Ofertę Sandero Stepway turbodoładowany wariant generujący 90 KM oraz 160 Nm. Przyspiesza on od 0 do 100 km/h w 12 sekund i rozpędza się do 172 km/h. Współpracuje on z 6-biegową skrzynią manualną. Występuje on także w odmianie z przekładnią CVT. rozwijając wówczas 142 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje w nim 14,2 s, a prędkość maksymalna to 163 km/h. Dacia Sandero Stepway oferowana jest także z fabryczną instalacją LPG. Wariant ten korzysta z trzycylindrowego silnika o pojemności 1 litra, rozwijającego 100 KM oraz 170 Nm. Napęd trafia na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 11,9 s, a prędkość maksymalna to 177 km/h. Ofertę wieńczy 110-konny wariant 1.0 TCe ze skrzynią manualną, przyspieszający od 0 do 100 km/h w 10 s i rozpędzający się do 180 km/h (średnie spalanie 5,5 l/100 km).
Bazowa Dacia Sandero 1.0 SCe w odmianie Essential kosztuje od 55 900 zł. Wariant 1.0 TCe o mocy 90 KM wyceniono na 58 400 zł. Za 61 250 zł dostaniemy natomiast odmianę 1.0 TCe z instalacją LPG. Uterenowiona wersja Stepway wymaga dopłaty w wysokości 7200 zł. Wersja 1.0 TCe ze skrzynią CVT występuje dopiero w bogatszej wersji Expression i wymaga wydania 68 400 zł (6000 zł dopłaty do skrzyni CVT). Odmiana 1.0 TCe o mocy 110 KM występuje tylko jako Stepway w topowej konfiguracji Expression i kosztuje od 74 100 zł.