3255 opinii z Google Rating
logo logo partnera
logo logo partnera
  • Nowe
  • Używane
  • Finansowanie
    Finansowanie
    • Leasing

      Nowe i używane samochody osobowe - popularne, premium oraz chińskie. Dla firm i osób prywatnych. Umowa od 24 miesięcy. Rabaty do 30%.

      Sprawdź oferty
    • Wynajem długoterminowy

      Bez wkładu własnego, obowiązku wykupu i zmartwień - wszystko w cenie raty. Umowa od 12 miesięcy. Auta w abonamencie - płacisz i jeździsz.

      Sprawdź oferty
    • Kredyt

      Elastyczny kredyt dla osób prywatnych i firm – pełna własność, pełna swoboda. Nowe i używane samochody z rabatem do 30%.

      Sprawdź oferty
    Wszystkie oferty
  • Strefa wiedzy
  • Kontakt
  • O nas
Zamów rozmowę
Napisz wiadomość
  • Główna
  • Zamknij
    Szukaj
  • Zamknij
    Kontakt
  • Oferty
  • Zamknij
    Menu
Jakiego samochodu szukasz?

Wyszukiwarka

Brak wyników.
Popularne
teraz:

    Sugestie

      Brak wyników.

      Ostatnio wyszukiwane

        Tutaj pojawią się wyszukiwane przez Ciebie frazy.

        Polecane

          Przepraszamy!

          Mamy mały problem z wyszukiwaniem, spróbuj ponownie za chwilę.
          Nie martw się! Nadal możesz przeglądać wszystkie nasze oferty.

          Przejdź do ofert

          Kategorie

            Mogą Cię zainteresować

              • Nowyosobowy.pl
              • Strefa wiedzy
              • Test: Subaru Forester 2.0i-L e-Boxer Platinum – gdyby nie ten napęd…

              Test: Subaru Forester 2.0i-L e-Boxer Platinum – gdyby nie ten napęd…

              26.03.2025 Paweł Bartocha

              Subaru jest jedną z bardziej konserwatywnych marek, a Forester to jedna z jego ikon. W najnowszym wcieleniu rewolucji nie ma, ale jedna rzecz Japończykom zdecydowanie nie wyszła.

              Subaru Forester 2025 Platinum

              Z testu dowiesz się o:

              Nowy Forester jest jeszcze bardziej bojowy
              Subaru Forester 2025 - wymiary i bagażnik
              Kabinę zapożyczono z Crosstreka
              Solidnie wykonana i łatwa do czyszczenia kabina
              Dobra ergonomia i sporo przestrzeni
              Subaru Forester 2025 Platinum - wyposażenie
              Napęd zdecydowanie dla spokojnych kierowców
              Może nie jest szybki, za to dużo pali...
              Wyjątkowo komfortowy i zaskakująco dobry w terenie
              Subaru Forester 2025 2.0i-L e-Boxer Platinum - cena
              Subaru Forester 2025 vs Honda CR-V 2025
              Subaru Forester 2025 vs Toyota RAV4 2025
              Subaru Forester 2025 vs Jaecoo 7 2025
              Podsumowanie

              Dokładnie rok temu sprawdzałem Subaru Crosstreka, czyli pierwszy model, w którym zadebiutowała najnowsza wersja napędu e-Boxer. Cóż, szału nie zrobiła, ale do spokojnej jazdy wystarczała. Przyszła jesień 2024 roku i Japończycy zaprezentowali nowego Forestera, po czym wrzucili do niego ten sam napęd… Do SUV-a klasy średniej… I tu pojawia się zgrzyt, ale do tego jeszcze wrócę.

              Zobacz jak spisało się Subaru Crosstrek w teście: Subaru Crosstrek 2.0i-L e-Boxer Platinum test na Superauto.pl

              Nowy Forester jest jeszcze bardziej bojowy

              Z zewnątrz rewolucji nie ma, jednak uważam, że bojowe klasyczne kształty Forestera są jego jednym z największych atutów. Przód stał się jeszcze masywniejszy, mamy reflektory LED okalające duży grill okraszony czernią, które łączy satynowa listwa przechodząca w logo marki. Pudełkowata sylwetka ujmuje masywnymi nadkolami, a spora powierzchnia szyb czyni Forestera optycznie jeszcze większym. Na słupku D znajdziemy emblemat Symmetrical AWD, czyli klasykę gatunku w wydaniu Subaru. Z tyłu mamy nowe, smuklejsze lampy, które połączono czarną listwą przechodzącą w logo, podobnie jak z przodu.

              Subaru Forester 2025 przód

              Subaru Forester 2025 - wymiary i bagażnik

              Pod kątem technicznym również zaszła ewolucja. Pozostawiono platformę SGP rodem z poprzednika czy też z Crosstreka, zaś auto urosło na długość raptem o 3 cm, do 4,67 m. Rozstaw osi pozostał bez zmian i liczy 2,67 m. Bagażnik również się zbytnio nie zmienił i liczy 508 litrów, jednak otrzymał nowe haki i punkty mocowania bagażu, ma też oświetlenie LED oraz bezdotykowo sterowaną klapę. Po złożeniu oparć mamy płaską podłogę i odbywa się to za pomocą wygodnych przycisków. Doceniłem też specjalne wykończenie jego ścian tworzywem odpornym na zarysowania i łatwym do czyszczenia.

              Subaru Forester 2025 sylwetka

              Kabinę zapożyczono z Crosstreka

              Zauważalnie zmieniła się kabina nowego Forestera. Mamy teraz kokpit rodem z Crosstreka, a zatem z nowocześniejszym, 11,6-calowym pionowym ekranem systemu Starlink, który zastąpił dotychczasowy 8-calowy ekran. Nad nim umieszczono "anioła stróża" od Subaru, czyli kamery od pakietu systemów EyeSight do monitorowania wzroku kierowcy, które przez swoją nadgorliwość bywają dość irytujące Przed kierowcą pozostawiono na szczęście klasyczne analogowe zegary. Projektanci postawili na płynne kształty, a kokpit przypomina trapez, co zwiększa poczucie przestrzeni. 

              Subaru Forester 2025 wnętrze

              Solidnie wykonana i łatwa do czyszczenia kabina

              Wnętrze Subaru zwróciło moją uwagę także sporą obecnością tworzyw odpornych na zabrudzenia i łatwych do czyszczenia. Wiele z nich jest miękkich i przyjemnych w dotyku oraz solidnie zmontowanych. Nic tu nie trzeszczy nawet podczas jazdy poza asfaltem. Na fotelach i panelach drzwi znajdziemy także estetyczne wstawki z alcantary.

              Dobra ergonomia i sporo przestrzeni

              Ergonomia wypada dość dobrze. Mimo skupienia wielu funkcji na ekranie dotykowym jego obsługa jest prosta, menu logiczne a ikony spore. W dodatku mamy bezprzewodową łączność z Apple CarPlay’em i AndroidAuto. Doceniłem Japończyków za zachowanie podstawowych pokręteł i przycisków do regulacji temperatury. Przydałaby się jedynie lepsza reakcja na dotyk. Również obsługa komputera jest łatwa, a do zerowania dziennego przebiegu wreszcie służy wygodny przycisk a nie bolec. Głównym niedopatrzeniem ergonomicznym w kabinie Forestera jest tak naprawdę źle wyprofilowana półka z ładowarką indukcyjną, przez co na pierwszym lepszym zakręcie telefon ucieka nam z powierzchni ładującej.

              Subaru Forester multimedia

              Kabina nowego Forestera przekonuje przestronnością, zresztą podobnie było w poprzedniku. Przednie fotele okazują się całkiem wygodne, choć ich wyprofilowanie jest przeciętne. Jest tu też sporo miejsca na szerokość, a schowki, zwłaszcza ten w podłokietniku, pojemne. Fotele wykonano ze skóry i mają elektryczną regulację oraz podgrzewanie, a ten od kierowcy także pamięć ustawień. Z tyłu również jest sporo miejsca, kanapę dość dobrze wyprofilowano, choć mogłaby ona mieć nieco dłuższe siedziska, ponadto mamy osobne nawiewy, porty USB i podgrzewane siedziska.

              Subaru Forester 2025 fotele

              Subaru Forester 2025 Platinum - wyposażenie

              Subaru Forester Platinum oferuje porządny standard wyposażenia. Dostaniemy m.in. przednie i tylne czujniki parkowania, dostęp bezkluczykowy, kamery 360 stopni, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika, pakiet systemów bezpieczeństwa EyeSight, dwustrefową automatyczną klimatyzację, podgrzewaną kierownicę, indukcyjną ładowarkę, elektrycznie otwierany szyberdach, nawigację, podgrzewaną przednią szybę w miejscu wycieraczek czy audio Harman/Kardon z 10 głośnikami. Tak naprawdę zabrakło tylko trzeciej strefy klimatyzacji i podgrzewanej przedniej szyby na całej powierzchni. Pod kanapą umieszczono baterie układu hybrydowego.

              Napęd zdecydowanie dla spokojnych kierowców

              Pora wrócić do wątku z początku testu. Pod maską pracuje 2-litrowy bokser o mocy 136 KM i maksymalnym momencie obrotowym 184 Nm, wspomagany układem MHEV z silnikiem elektrycznym rozwijającym 16,7 KM i bateriami o pojemności 0,6 kWh brutto. Oznacza to, że Forester jest słabszy od poprzednika o 14 KM w imię pseudoekologii. Mamy oczywiście stały napęd na obie osie, jednak moc trafia na koła za pośrednictwem bezstopniowej przekładni Lineartronic z 7 wirtualnymi biegami.

              Subaru Forester 2025 tył

              To właśnie ona okazuje się najsłabszym ogniwem japońskiego SUV-a. Nie dość, że osiągi są mizerne (od 0 do 100 km/h w 12,2 s, prędkość maksymalna 188 km/h), to jeszcze jej praca wiąże się z nagłym wzrostem obrotów i wyjątkowym wyciem. Jak na fakt, że auto waży 1,7 tony, a z kompletem pasażerów i bagażami jego masa może śmiało przekraczać 2 tony, robi się wręcz nieprzyjemnie słabo – ten silnik po prostu się męczy w tym aucie.

              Może nie jest szybki, za to dużo pali...

              Forester może nie jest szybki, ale za to dużo pali… Średnio w teście zużył około 9,5-10 l/100 km, co przy tak słabym silniku i wymuszonej przez to spokojnej jeździe jest po prostu słabym wynikiem. Na autostradzie oprócz hałasu mamy spalanie rzędu 10 l/100 km, w mieście będą to raczej dwucyfrowe wyniki, a na drogach lokalnych zejdziemy do okolic 6,5-7 l/100 km. Bak liczy skromne 48 l. Co prawda według wskazań komputera pokładowego auto spaliło średnio 8,8 l/100 km, jednak biorąc pod uwagę realny zasięg wynoszący 480 km daje to realny wynik na poziomie 10 l/100 km… Nie tędy droga Subaru. Dodam tylko, że rywale pomieszczą zwykle jakieś 55-57 l paliwa.

              Subaru Forester 2025 tylna lampa

              Wyjątkowo komfortowy i zaskakująco dobry w terenie

              Crosstreka doceniłem za wyjątkowe komfortowe zawieszenie i sprawność w terenie. Forester jest dokładnie taki sam, tylko jeszcze lepszy. Względem poprzednika usztywniono konstrukcję o 10% i ograniczono kołysanie głową podczas jazdy o 44%. Ciężko mi to powiedzieć, ale mogę śmiało stwierdzić, że to niesamowicie komfortowy samochód. Nieważne, czy droga ma łatę na łacie, czy dziury lub studzienki, nic na Foresterze nie robi wrażenia. Przy tym pozostaje on stabilny, jednak daleko mu do sportowej precyzji.

              Subaru Forester felga

              Pora na największą zaletę Forestera, czyli jego możliwości terenowe. Pod tym kątem Forester zostawia inne SUV-y daleko w tyle. Prześwit liczy imponujące 220 mm. Kąty natarcia, zejścia i rampowy wynoszą odpowiednio 20,4, 21 oraz 25,7 stopnia. Rzeczywiście po zjechaniu z asfaltu Forester pokazuje pełnię swoich zalet, swój prawdziwy charakter. Auto bardzo komfortowo i dzielnie przedziera się przez nierówności czy błoto, a wysoki prześwit pozwala zajechać naprawdę daleko. Jedynym ograniczeniem są opony i skrzynia Lineartronic.

              Subaru Forester 2025 detal

              Subaru Forester 2025 2.0i-L e-Boxer Platinum - cena

              Subaru Forester kosztuje 205 000 zł, co jest konkurencyjną kwotą jak na ten segment. Subaru daje obecnie gwarancję na 8 lat bez limitu kilometrów (podstawowa na 3 lata lub 100 000 km oraz 5 lat gwarancji specjalnej bez limitu km.

              Subaru Forester 2025 vs Honda CR-V 2025

              Dla porównania Honda CR-V E:HEV w podobnej konfiguracji Advance kosztuje już 252 900 zł. Samochód mierzy 4,7 m długości, a jego rozstaw osi liczy 2,7 m. Prześwit to 194 mm. Bagażnik pomieści 579 litry. Honda CR-V 2.0 e:HEV rozwija 184 KM i 335 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,5 s i realnie pali 7,5 l/100 km w trybie mieszanym. Za przeniesienie napędu odpowiada przekładnia redukcyjna e-CVT. Auto nie ma jednak takich zdolności do jazdy w terenie co Subaru.

              Przekonaj się jak wypadła Honda CR-V w teście: Honda CR-V e:HEV Advance AWD test na Superauto.pl

              Subaru Forester 2025 vs Toyota RAV4 2025

              Z kolei Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD o mocy 222 KM w podobnej konfiguracji Executive kosztuje 228 900 zł. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,1 s i rozpędza się do 180 km/h. Za przeniesienie napędu odpowiada przekładnia planetarna e-CVT. RAV4 mierzy 4,6 m, a jej rozstaw osi to 2,69 m. Bagażnik pomieści 580 litrów. Prześwit liczy 190 mm. Toyota również odstaje pod kątem zdolności terenowych od Subaru.

              Subaru Forester 2025 vs Jaecoo 7 2025

              Chińską alternatywą jest mierzące 4,5 m Jaecoo 7 Offroad z benzynową jednostką 1.6 T-GDI o mocy 147 KM i maksymalnym momencie obrotowym 275 Nm, wycenione na 157 900 zł. Samochód mierzy 4,5 m długości, a jego rozstaw osi to 2,67 m. Bagażnik wersji Offroad pomieści 480 litrów. Napęd trafia na obie osie za pośrednictwem 7-stopniowej dwusprzęgłowej przekładni DCT. Prześwit wynosi 200 mm, a kąty natarcia i zejścia to odpowiednio 21 oraz 29 stopni, czyli jeszcze lepiej niż w Subaru. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,4 s i rozpędza się do 180 km/h. Jaecoo oferuje gwarancję na 7 lat lub 150 000 km, samochód jest jeszcze lepiej wyposażony od Subaru (ma m.in. head-up czy kamery 540 stopni), lecz ma gorszą ergonomię i jest mniejszy.

              Przekonaj się jak spisało się Jaecoo 7 podczas pierwszych jazd: Jaecoo 7 Offroad pierwsze jazdy na chinskiesamochody.pl

              Podsumowanie

              Podsumowując nowy Forester stał się jeszcze bardziej stateczny. Samochód prezentuje się bojowo, jeszcze bardziej podkreślono w nim terenowe aspiracje pojazdu, a jednocześnie stał się jeszcze bardziej komfortowy i oferuje funkcjonalne oraz przestronne wnętrze. Mało jest tak komfortowych SUV-ów co właśnie Forester. Jest to też auto, którym bez obaw zjedziemy z utwardzonych dróg. Sprawny napęd 4x4 i wysoki prześwit robią swoje. Niestety najsłabsze ogniwo poprzednika jeszcze bardziej doskwiera w następcy – brakuje mocy, działanie skrzyni CVT to nieporozumienie, a spalanie jest dość wysokie. Na szczęście jest nadzieja na wariant hybrydowy. Dobrze chociaż, że cena jest rozsądna na tle rywali. 

              Zobacz podobne artykuły
              Omoda 5 Hybrid

              Omoda 5 Hybrid debiutuje na polskim rynk...

              Hybrydowa wersja popularnego crossovera Omoda 5 właśnie debiutuje na polskim rynku. Co oferuje samochód i jaka jest cena nowej propozycji chińskieg...

              Klaudia Figiel 07.10.2025 3 min
              Kia EV3

              TEST: Kia EV3 long range GT Line - prawi...

              Łączy dobry zasięg, ładną stylistykę, korzystną cenę i ponadprzeciętną przestrzeń jak na kompakt. W mieście prowadzi się lekko i zwinnie, jak to au...

              Paweł Bartocha 01.10.2025 11 min
              Chery Tiggo 9

              Chery Tiggo 9 debiutuje na polskim rynku

              Chery poszerza swoją ofertę SUV-ów o flagowy już model Chery Tiggo 9 z układem Super Hybrid, który ma być głównym konkurentem dla Hyundaia Santa Fe...

              Klaudia Figiel 26.09.2025 6 min
              Chery Tiggo 4

              Chery Tiggo 4 debiutuje w Polsce

              Chiński koncern Chery poszerza gamę SUV-ów o bazowe Tiggo 4 z napędem hybrydowym, który ma być głównym konkurentem dla Skody Kamiq i Toyoty Yaris C...

              Klaudia Figiel 26.09.2025 4 min
              Kia K4

              Nowa Kia K4 imponującym następcą Ceeda....

              Koreańczycy w ostatnim czasie pochwalili się następcą popularnego modelu Kia Ceed. Już wkrótce Kia K4, imponujący hatchback łączący awangardowy sty...

              Klaudia Figiel 25.09.2025 3 min
              Mitsubishi Eclipse Cross

              Nowe Mitsubishi Eclipse Cross debiutuje...

              Nowe Mitsubishi Eclipse Cross porzuciło silniki spalinowe i stało się elektrycznym crossoverem. Z zewnątrz zachowuje własny charakter, ale wnętrze...

              Paweł Bartocha 18.09.2025 4 min
              Dodaj samochód
              do porównania
              Dodaj jeszcze jedno auto, aby porównać oferty
              PORÓWNAJ

              Polecane przez Nowyosobowy.pl

              • Audi
              • BMW
              • Mercedes
              • Skoda
              • Dacia
              • Ford
              • Hyundai
              • Kia
              • Opel
              • Renault
              • Peugeot
              • Suzuki
              • Toyota
              • BYD
              • Baic
              • Jaecoo
              • Omoda
              • MG
              • Dacia Sandero
              • Dacia Jogger
              • Ford Kuga
              • Ford Puma
              • Hyundai Tucson
              • Kia Sportage
              • Opel Astra
              • Opel Corsa
              • Peugeot 3008
              • Renault Austral
              • Skoda Octavia
              • Skoda Superb
              • Suzuki Swift
              • Toyota Corolla
              • Toyota C-HR
              • Toyota Yaris
              • Abarth
              • Alfa Romeo
              • Aston Martin
              • Audi
              • Baic
              • Bestune
              • BMW
              • BYD
              • Chery
              • Chevrolet
              • Citroen
              • Cupra
              • Dacia
              • DFSK
              • Dodge
              • DS
              • Fiat
              • Ford
              • Forthing
              • Genesis
              • Honda
              • Hyundai
              • Jac
              • Jaecoo
              • Jaguar
              • Jeep
              • Kia
              • Land Rover
              • Leapmotor
              • Lexus
              • Maserati
              • Mazda
              • Mercedes
              • MG
              • Mini
              • Mitsubishi
              • Nissan
              • Omoda
              • Opel
              • Peugeot
              • Porsche
              • Ram
              • Renault
              • Seat
              • Seres
              • Skoda
              • SsangYong
              • Subaru
              • Suzuki
              • Toyota
              • Volkswagen
              • Volvo

              Dane firmowe

              • Kontakt
              • Kariera
              • Strefa wiedzy
              • Biuro prasowe
              • CSR
              • O nas
              • Magazyn Superauto.pl
              • Magazyn Superauto.pl - Facebook
              • Superauto.pl - Facebook
              • Kalkulator leasingowy
              • Kalkulator kredytowy
              • Nowydostawczy.pl
              • Superauto.pl
              • Chinskiesamochody.pl
              • Polityka prywatności
              • Polityka fotografii
              • Zaufani partnerzy
              • Regulamin
              Obserwuj nas na:
              2025 - Superauto.pl Sp. z o.o.,
              ul. Stalowa 16, 41-506 Chorzów
              Jesteśmy częścią
              Wirtualna Polska Holding S.A.