Porównanie: Leapmotor T03 vs Dacia Spring vs Fiat 500e
Małe elektryczne auta idealne do miasta. Porównujemy 3 najpopularniejsze modele dostępne w Polsce.
Auta chińskich marek w ciągu ostatniego czasu szturmem zdobywają rynki europejskie. To poważna konkurencja zwłaszcza pod względem ceny, która bywa wyjątkowo atrakcyjna. Chińskie modele są ciekawymi propozycjami w różnych segmentach, także w grupie niewielkich, zgrabnych miejskich aut elektrycznych. Doskonałym przykładem jest tu Leapmotor T03. Konkurencją dla tego modelu może być Dacia Spring i Fiat 500e. Sprawdź, który z modeli wypada najkorzystniej pod względem ceny, wyposażenia i innych parametrów oraz będzie idealnym wyborem do jazdy na co dzień.
Leapmotor T03 – co wyróżnia to auto?
Leapmotor to kolejna chińska marka, która pojawiła się w Europie, a także w Polsce. Popularny i warty uwagi Leapmotor T03 to mały miejski elektryk, który obecnie składany jest w Polsce, w fabryce koncernu Stellantis w Tychach.
Pod maską Leapmotor T03 znajdziemy silnik elektryczny o mocy 94 KM. Bateria ma pojemność 37,3 kWh, co pozwoli uzyskać 265 km zasięgu w cyklu mieszanym i 395 km w jeździe po mieście. Leapmotor T03 rozpędzi się do 100 km/h w czasie 12,7 s.
To, co zasługuje na szczególną uwagę w przypadku Leapmotor T03, to wyposażenie, które jest wyjątkowo bogate w porównaniu do innych aut z tej samej półki cenowej i segmentu. Należy tu wymienić przede wszystkim:
- panoramiczny dach 42 cale,
- tylne czujniki parkowania z kamerą cofania,
- czujnik martwego pola,
- aktualizacje OTA i łączność 4G,
- reflektory halogenowe,
- adaptacyjny tempomat.
Ponadto Leapmotor T03 posiada sterowaną manualnie klimatyzację, skórzaną kierownicę, centralny 10-calowy ekran, dostęp do aplikacji Leapmotor App, szyby sterowane elektrycznie czy nawigację z funkcjami online.
Istnieje możliwość zakupu Leapmotor T03 w wersji z lakierem metalizowanym, jednak jest to opcja dodatkowo płatna. Koszt tego udogodnienia to 1 700 zł. Model objęty jest 3-letnią gwarancją mechaniczną, która może wygasnąć wcześniej, jeżeli przejechane zostanie 100 000 km. Gwarancją objęty jest także akumulator trakcyjny. W tym przypadku jest to limit 160 000 km lub 8 lat.
Dacia Spring – charakterystyka i wyposażenie
Propozycja rumuńskiej marki wyróżnia się dopracowanym designem, który w porównaniu z Leapmotor T03 wypada korzystniej. Dacia Spring wyposażona jest w automatyczną 1-stopniową skrzynię biegów i silnik elektryczny o mocy 65 KM. Pojemność baterii wynosi 26,8 kWh, co pozwala uzyskać zasięg do 230 km w cyklu mieszanym i 305 km w cyklu miejskim. Auto rozpędza się do 100 km/h w czasie 20 s w przypadku wersji podstawowej. Model w wersji Sprint uzyska tę prędkość w czasie 13,7 s.
Porównując Leapmotor T03 i Dacia Spring pod względem wyposażenia, dostrzeżemy tu wyraźne i znaczne różnice. Dacia Spring w porównaniu z chińską propozycją wypada dość ubogo. W aucie znajdziemy m.in. centralny zamek z pilotem, wspomaganie układu kierowniczego, klimatyzację manualną, elektrycznie sterowane lusterka czy cztery elektrycznie sterowane szyby. Ponadto auto wyposażone jest w kamerę cofania i intuicyjny system multimedialny z 7-calowym ekranem.
Dacia Spring objęta jest 3-letnią gwarancją producenta. Gwarancja dotyczy również akumulatora i przyznawana jest na 8 lat lub 120 000 km na utrzymanie pojemności na poziomie co najmniej 75%.
Fiat 500e – włoski styl i bogate wnętrze
Konkurencyjną propozycją dla Leapmotor T03 i Dacii Spring może być także elektryczny Fiat 500e. To stylowa i designerska propozycja w prawdziwie włoskim stylu, która pod względem wyglądu będzie idealnym wyborem dla kobiet. Fiat 500e dostępny jest w dwóch wersjach z baterią o pojemności od 21,3 i 37,3 kWh. Na jednym ładowaniu możliwe jest uzyskanie zasięgu od 194 do 309 km. Silnik w słabszej wersji ma moc 95 KM, natomiast w mocniejszej – 118 KM. Do prędkości 100 km/h auto rozpędza się w czasie 9 s.
Fiat 500e dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia: Red, La Prima i Giorgio Armani. W wersji podstawowej Red Fiat 500e wyposażony jest m.in. w:
- klimatyzację automatyczną,
- poduszki powietrzne kierowcy i pasażera,
- autonomiczny system awaryjnego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów,
- system wykrywania zmęczenia kierowcy i rozpoznawania znaków drogowych,
- inteligentny ogranicznik prędkości,
- tempomat,
- opcję jazdy przy użyciu jednego pedału,
- czujnik deszczu,
- reflektory halogenowe i światła LED,
- połączenie alarmowe E-call.
Choć wyposażenie Fiata 500e jest zdecydowanie bogatsze niż w Leapmotor T03 i Dacii Spring, cena auta włoskiej marki jest zdecydowanie wyższa niż w przypadku pozostałych dwóch aut.
Fiat 500e objęty jest 2-letnią gwarancją, która trwa od dnia odebrania samochodu z salonu. Nie ma w tym przypadku limitu przebiegu. Ponadto 8-letnią gwarancją objęty jest akumulator. Tutaj należy też wziąć pod uwagę limit 100 000 km.
Leapmotor T03, Dacia Spring czy Fiat 500e? Cena
Cena katalogowa Leapmotor T03 na 2025 rok to 84 900 zł. Jeżeli jednak uwzględnimy dopłatę z rządowego programu NaszEauto, kwota ta osiągnie wartość 66 150 zł. W przypadku zakupu auta na jednoosobową działalność gospodarczą lub posiadając Kartę Dużej Rodziny, można liczyć na zniżkę w postaci 30 000 zł, co spowoduje, że Leapmotor T03 będzie kosztował 54 900 zł. Jeżeli dodatkowo zdecydujemy się na zezłomowanie auta spalinowego (opcja dla osób fizycznych, których dochód roczny nie przekracza 135 000 zł), uzyskamy kolejne 10 000 zł dopłaty. Ostatecznie więc Leapmotor T03 można nabyć nawet za 44 900 zł.
Koszt zakupu Dacii Spring to 88 850 zł, czyli więcej niż w przypadku Leapmotor T03. W ramach dopłaty z programu NaszEauto można uzyskać 18 750 zł, a dodatkowo również 11 250 zł w sytuacji, gdy dochód wnioskodawcy nie przekracza rocznie 135 000 zł. Można też uzyskać dodatkowe 10 000 zł za zezłomowanie auta spalinowego. W sumie daje to 40 000 upustu, a więc Dacia Spring może kosztować 48 850 zł.
Cena zakupu Fiata 500e zaczyna się od 130 900 zł. Za auto w wersji Giorgio Armani trzeba zapłacić minimum 180 900 zł. W ramach dopłaty z programu NaszEauto za Fiata 500e zapłacimy o 18 750 zł mniej. W tym przypadku również można skorzystać z dodatkowej ulgi w wysokości 10 000 zł za zezłomowanie pojazdu spalinowego oraz dodatkowe 11 250 zł w przypadku, gdy roczny dochód wnioskodawcy nie przekracza 135 000 zł. Fiata 500e można więc nabyć za 90 900 zł. Nadal jest to dość wygórowana kwota w porównaniu np. z Leapmotor T03, który stanowi propozycję wartą rozważenia.
Chcąc dokonać słusznego wyboru pomiędzy powyższymi trzema propozycjami, trzeba odpowiedzieć sobie na pytania odnośnie do własnych priorytetów. Jeśli zależy nam na korzystnej cenie w miarę dobrym wyposażeniu, najlepszym wyborem może okazać się Leapmotor T03. Jeżeli zależy nam na designie i bogatym wyposażeniu, zdecydowanie odpowiednią opcją będzie Fiat 500e. Wersją pośrednią może być natomiast Dacia Spring.