Porównanie crossoverów: Nissan Juke vs Ford Puma vs Yaris Cross
Nissan Juke, Ford Puma i Yaris Cross - porównujemy czołowe modele crossoverów segmentu B!

Crossovery stają się coraz chętniej wybieranymi rodzajami aut osobowych. To doskonałe samochody zarówno dla singli, jak i rodzin i sprawdzą się zarówno na co dzień, jak i podczas dłuższych wypadów za miasto. Wśród chętnie wybieranych modeli, nad których zakupem zastanawia się wielu miłośników SUVów, znajdują się takie propozycje jak Nissan Juke, Ford Puma i Toyota Yaris Cross. Sprawdź, co wyróżnia każdy z tych modeli i pod jakimi względami warto wybrać każdy z nich.
Nissan Juke – miejski crossover o niebanalnej stylistyce
Nissan Juke to jeden z najpopularniejszych, choć dość kontrowersyjnych modeli crossoverów. To propozycja bardzo charakterystyczna, dla osób, które lubią odważny design i nietypowe rozmieszczenie elementów. Jest tak choćby ze względu na niestandardowo wysoko umieszczone reflektory.
Nissan Juke jest propozycją zaliczaną do aut segmentu B, który rozwija się stosunkowo najprężniej. Auto debiutowało w 2010 roku i obecnie nowe modele dostępne są już w drugiej generacji. Juke zaliczany jest do typowo miejskich SUVów. Auto charakteryzuje się długością auta, która wynosi ponad 4 m. Wersja sprzed liftingu co do bagażnika to zaledwie 254 l pojemności. Jeszcze mniej, bo 200 litrów to bagażniki aut wyposażone w napęd na 4 koła. Dodatkowe 100 l pojemności bagażnika Juke zyskał dopiero po wprowadzeniu modernizacji. Trzeba tu zwrócić uwagę również na dość niewygodne pakowanie kufra bagażnika. Niezbyt przestronne wnętrze auta, choć o ciekawej, dynamicznej stylistyce z pewnością nie będzie dobrą propozycją dla osób wysokich.
Do plusów propozycji od Nissan należy jednak obsługa samochodu. Należy wyróżnić tu funkcjonalność na wysokim poziomie. Każdy model Nissana Juke wyposażony jest w klimatyzację, która dodatkowo jest wielokierunkowo konfigurowana. Dostępne są także wersje ze wbudowaną nawigacją, a także kamerą cofania, nowoczesnym systemem audio i skórzaną tapicerką. Niestety żaden z modeli Nissana Juke nie posiada regulacji kierownicy w dwóch płaszczyznach.
W kwestii parametrów silnikowych Nissan Juke nie należy do modeli, które rozpędzają się najszybciej. To zazwyczaj 11-12 sekund od 0 do 100 km/h. Osoby, które wolą szybszą jazdę i jednocześnie chcą postawić na Nissana Juke, powinny wybrać silnik 1,6 turbo. W tym przypadku rozpędzenie auta do 100 Km/h zajmie około 8 sekund. To wersja wyposażona w 190 do 218 KM.
Pod względem spalania w mieście jest to średnio 9,2l/100km. Na trasie wynik ten oscyluje w granicach 6l/100km. Stosunkowo najoszczędniejszą wersją będzie diesel 1,5 dCI o mocy 110 KM.
Pod względem awaryjności Nissan Juke cieszy się opinią dość trwałego auta. Konstrukcja podzespołów jest stosunkowo prosta i nieproblematyczna w wymianie. Warto pamiętać, że auta z silnikiem 1,5 DCi to wyższy moment obrotowy niż modele wcześniejsze. Modele te są bardziej dynamiczne, ale też w przypadku awarii będą nieco droższe podczas napraw. Dostępność do części jest jednak duża.
Na korzyść Nissana Juke’a przemawia dość wysoka pozycja za kierownicą, co jest często pożądanym aspektem przy wyborze crossovera. Kierowcy cenią sobie również ręczną skrzynię biegów. Najtańsza wersja Nissana Juke’a to obecnie wydatek rzędu około 95 tys. złotych. Za wersję hybrydową trzeba zapłacić od 131 tys. zł.
Ford Puma – elegancja, design i wygoda
Ford Puma to jeden z modeli SUVów, obok którego trudno jest przejść obojętnie, o czym świadczy ogromna liczba sprzedawanych co roku tych aut. Tym, co szczególnie wyróżnia się już na pierwszy rzut oka, jest wyrazista i elegancka sylwetka oraz wiele różnych i atrakcyjnych kolorów nadwozia. Czynniki te sprawiają, że na zakup Pumy często decydują się kobiety.
Ford Puma to crossover, który jest dłuższy od Nissana Juke o 8,5 cm (auto mierzy 418,5 cm). Choć różnica wydaje się niewielka, we wnętrzu kabiny w porównaniu z Nissanem jest o wiele więcej miejsca. Auto jest zdecydowanie bardziej komfortowe, zwłaszcza dla wyższych osób. Ponadto i tak już interesujący i nietuzinkowy wygląd Pumy można dodatkowo urozmaicić np. dodatkowym oświetleniem LED czy efektownym spoilerem mocowanym tuż nad szczytem bagażnika. Tym, co zdecydowanie przemawia na korzyść Forda Pumy, jest z pewnością rzadki w segmencie B dostęp do automatycznego parkowania prostopadle tyłem oraz równolegle. Docenią to szczególnie osoby mające problem z tego typu manewrami. Ponadto na uwagę zasługuje zwiększony prześwit, dzięki czemu miejsce za kierownicą jest niezwykle wygodne, a prowadzenie auta komfortowe oraz zapewnia zwiększoną widoczność. To jednak nie jedyne dodatki, w jakie wyposażone jest Ford Puma. Na uwagę zasługuje tu również podgrzewana przednia szyba, co będzie nieocenionym elementem, zwłaszcza podczas zimy.
Puma została również wyposażona w szereg rozwiązań elektronicznych. To takie ułatwienia jak układ trzymający auto w określonym pasie ruchu, czy też aktywny tempomat z funkcją stop&go. Ford Puma to również bogate wyposażenie multimedialne wraz z ekranem o przekątnej 8 cali. Wyświetlacz cechuje wysoka rozdzielczość i wiele przydatnych funkcji. Możliwe jest natychmiastowe parowanie ze smartfonami w systemie AndroidAuto czy też AppleCarPlay. Ford Puma wyposażony jest również wbudowaną nawigację.
To, co zasługuje również na uwagę w Fordzie Puma to fotele opracowane wraz z udziałem ortopedów. Podróż tym autem będzie zatem komfortowa nawet na długich odcinkach. Auto wyposażone jest również w wielofunkcyjny masaż, a takie opcje to przede wszystkim domena aut klasy premium.
Ford Puma z powodzeniem może stanowić się propozycję dla aut rodzinnych. Przemawia za tym bagażnik o pojemności 456 litrów, a także dodatkowy schowek 80-litrowy. Dzięki złożeniu foteli można uzyskać docelową przestrzeń o pojemności 1216 litrów. Ford puma będzie także idealnym wyborem dla osób, które cenią sobie wysoką jakość materiałów wykończeniowych. Zachowany zostaje tu również znacznie wyższy komfort akustyczny podczas jazdy niż w przypadku Nissana Juke. Dodatkowe wrażenia z jazdy zapewni panoramiczne otwierane okno dachowe.
Ford Puma słynie także z precyzyjnego układu kierowniczego oraz sprężystego zawieszenia. To wysoki komfort prowadzenia auta, a także pewność na drodze w każdych warunkach. Auto wyposażone jest w ceniony silnik 1.0 EcoBoost i mocy 125, 155 lub 170 KM. Wśród różnych wariantów w Forda Puma znalazła się również wersja stworzona z myślą o osobach lubiących sportowe zacięcie. Przekłada się to zarówno na parametry, wyposażenie, jak i design auta. W tym przypadku rozpędzenie samochodu do 100 km/h potrwa zaledwie 6,7 sekundy. Spalanie plasuje się tu na średnim poziomie ok. 6,7l/100km.
Pod względem ceny, oba modele są porównywalne. Kwota, jaką należy przeznaczyć na Forda Pumę, zaczyna się od ok. 99 tys. zł. Auto wyróżnia się również niskim poziomem awaryjności, co nagrodzone było wielokrotnie przez magazyny branżowe.
Toyota Yaris Cross – solidny SUV na bazie miejskiego klasyka
Toyota Yaris Cross to SUV, który powstał na bazie bestsellerowego modelu, jakim bez wątpienia jest Toyota Yaris. Posiada te same silniki i płytę podłogową, a porównaniu z Nissan Juke i Fordem Puma ma podobne wymiary i osiąga długość 418 cm. Yaris Cross to model, który zadowoli zwolenników wszelkich opcji silnikowych. Do wyboru jest zarówno benzyna z manualem, benzyna z CVT, hybryda w różnych wariantach czy też napęd na 4 koła jak w przypadku RAV4. Bagażnik Yaris Cross to pojemność 397 litrów. Auto wyposażone jest również w podwójną podłogę, choć dzieloną. To dodatkowa przestrzeń na schowanie niezbędnych rzeczy. Wśród modeli Yaris Cross bardzo często wybierana jest hybryda, której spalanie oscyluje w granicach 4,6l/100 km.
Wnętrze Yaris Cross jest dość przestronne. Komfortowo będą czuły się tam również wyższe osoby. To model dla osób, które lubią ciemne wykończenia aut. Na uwagę zasługuje nowoczesny system multimedialny, który wyróżnia się m.in. jakością pod względem interfejsu użytkownika. W przypadku wersji komfort dostępna jest kamera cofania, a także skórzana kierownica. Auto wyposażone jest w podgrzewane fotele, ekran 7 cali czy czujniki parkowania. Wersja Yaris Cross Sell to już również czarna podsufitka, a także światła LED. W ramach oferty Yaris Cross dostępne są również wersje luksusowe modelu np. z przeziernym wyświetlaczem typu head-up. Cena Toyoty Yaris Cross zaczyna się od 110 tys. złotych.
Yaris Cross to auto, które jest również łatwe w obsłudze i stanowi doskonałą propozycję dla osób, którym zależy na bezpiecznej, stabilnej jeździe, także w trudniejszym terenie. Przydatna jest tu także funkcja HOLD, dzięki której podczas zatrzymania przy wjeździe na wzniesienie hamulec ręczny zaciągany jest w sposób automatyczny.
Nissan Juke vs Ford Puma vs Yaris Cross – co wybrać?
Spośród trzech omawianych modeli, każdy wyróżnia się wieloma zaletami, które z pewnością przełożą się na zadowolenie użytkowników. Nissan Juke to nadal jeden z najchętniej wybieranych crossoverów dostępny również w wielu ofertach aut używanych i leasingu. Ford Puma z pewnością zadowoli osoby wymagające i miłośników dopracowanego designu. Yaris Cross to natomiast oferta, w ramach której można dopasować auto do swoich indywidualnych potrzeb i jednocześnie cieszyć się bezpieczeństwem oraz ekonomią jazdy.