Mercedes Klasy E W214 ujawniony w pełnej krasie. Ucieszy fanów social mediów
Mercedes Klasy E W214 doczekał się oficjalnej premiery. Jego nowoczesna kabina ucieszy fanów social mediów, zaś styl nawiązuje do elektrycznego EQE. Poza tym samochód czerpie garściami z flagowej Klasy S.


Z artykułu dowiesz się o:
Mercedes oficjalnie rozpoczyna kampanię reklamującą nową generacji Klasy E. Luksusowa limuzyna o nazwie kodowej W214 otrzymała właśnie pokaźną zapowiedź, prezentując większość swojego eleganckiego wnętrza z masywną deską rozdzielczą, którą wielu z Was uzna za znajomą. Mocno przypomina ona kabinę elektrycznych limuzyn EQE oraz EQS. Mercedes ostatnimi czasy idzie mocno w stronę digitalizacji, stosując nie tylko ogromne wyświetlacze w kabinie, w tym kokpit tzw. Hyperscreen z trzema wyświetlaczami pod wspólną taflą szkła (zadebiutował w 2021 roku w modelu EQS), ale również stawia na dotykowe panele niemal wszędzie gdzie się da. Począwszy od Klasy C z 12-calowym wyświetlaczem, aż po luksusową limuzynę EQS o rozmiarze aż 56 cali - po prostu maksymalna digitalizacja. Nie dziwi zatem kierunek obrany w przypadku najnowszej Klasy E.
Mercedes Klasy E 2024 stanowi kolejny etap digitalizacji
Układ ten nie jest jednak kopią wnętrza EQE, ponieważ Mercedes zdecydował się na cieńsze zewnętrzne wloty powietrza o zakrzywionym kształcie, łącząc je z głównym centralnym wlotem powietrza. Nadaje desce rozdzielczej smuklejszy i bardziej minimalistyczny wygląd, eliminując znane z EQE turbinowe boczne wloty powietrza. Ponadto rząd przycisków-skrótów został przeniesiony z przodu środkowego podłokietnika pod główny ekran. Kolejna zmiana jest widoczna w górnej części deski rozdzielczej, gdzie do nowej Klasy E dodano kamerę do selfie/wideo jako płatną opcję. Wchodzi ona w skład nowego systemu infotainment o nazwie MBUX Superscreen, który obejmuje również dodatkowy wyświetlacz przed pasażerem. Kamera działa tylko podczas postoju samochodu i może być używana do robienia zdjęć i filmów lub wideokonferencji przez Zoom lub Webex.

Wrażenie rozmiaru wspomnianego "superwyświetlacza" ma potęgować rozszerzone oświetlenie przedniej części deski rozdzielczej, które biegnie szerokim łukiem od przedniej szyby, przez słupki A i do drzwi. Sama konsola środkowa została zaprojektowana jako jednolita całość i łączy się w prostej linii z dolną częścią deski. Przed kierowcą natomiast znalazł się wolnostojący zestaw cyfrowych zegarów oferujący klasyczny i sportowy widok. Wyświetlacz Classic pokazuje prędkościomierz i obrotomierz przypominający tarczę, podczas gdy wyświetlacz Sport ma czerwony motyw, a obrotomierz jest umieszczony z przodu i na środku. Usprawnień doczekał się wbudowany asystent głosowy. Dotychczas, aby wydać mu polecenie, musieliśmy rozpocząć zdanie od "Hej Mercedes". Teraz nie będzie to konieczne - po prostu mamy normalnie rozmawiać z samochodem.

Przeglądarka internetowa, TIk Tok i wideokonferencje - wnętrze na miarę XXI wieku
Zadbano jednak o bezpieczeństwo. Jest bowiem kamera rejestrująca ruchy gałek ocznych kierowcy, aby wykryć, czy patrzy on na ekran pasażera. W takim przypadku jasność można zmniejszyć, aby była mniej widoczna dla kierowcy, a tym samym zmniejszyć rozproszenie uwagi. Pasażer z przodu nadal będzie mógł przeglądać zawartość, nawet gdy ekran jest przyciemniony. Nowy system MBUX zawierać będzie również aplikację społecznościową Tik Tok, a także grę Angry Birds oraz przeglądarkę internetową Vivaldi. Na liście opcji znajdzie się też portal rozrywkowy ZYNC zapewniający dostęp do strumieniowego przesyłania wideo, gier, wiadomości i dodatkowych treści na żądanie dostępnych na ekranach centralnym i pasażera. Aplikacje innych firm można instalować bezpośrednio zamiast ich kopii lustrzanej przez Android Auto lub Apple CarPlay. Aby skorzystać z tej możliwości, Mercedes uruchamia App Store, który będzie miał "stopniowo rozszerzające się portfolio aplikacji".

Aktywne oświetlenie ambiente ma być nie tylko efektowne
W przyszłości firma chce w pełni zautomatyzować rutynowe zadania za pomocą sztucznej inteligencji. Początkowo będzie ona koncentrować się na funkcjach ogrzewania, wentylacji i masażu, ale Mercedes powiedział, że "inne systemy wewnętrzne mają być sukcesywnie integrowane". Klasa E będzie oferować aktywny system oświetlenia otoczenia i 17-głośnikowy system dźwięku przestrzennego Burmester 4D, który umożliwi właścicielom "doświadczanie muzyki trzema zmysłami". Wszystko dzięki opcji Active Ambient Lighting, która współpracuje z systemem audio, automatycznie zmieniając oświetlenie ambientowe w zależności od rytmu puszczanego utworu. Pasek świetlny nie służy jednak tylko zabawie. Jak zaznacza Mercedes, może być też używany do przekazywania informacji dotyczących bezpieczeństwa. W szczególności wizualizuje informacje z systemu wspomagania parkowania i może wyświetlać ostrzeżenia wizualne, aby zapewnić "dodatkowe bezpieczeństwo podczas przejeżdżania przez skrzyżowania z ruchem poprzecznym".
Mercedes Klasy E 2024 w pełnej krasie dopiero latem
Nowy Mercedes Klasy E zadebiutuje już latem tego roku. Więcej szczegółów na temat nowej limuzyny Mercedesa powinniśmy poznawać sukcesywnie w ciągu nadchodzących miesięcy. Na pokładzie znajdą się napędy spalinowe oraz zelektryfikowane, w tym hybrydy PHEV. Wiadomo też, że topowa odmiana AMG skorzysta z doładowanej 3-litrowej jednostki R6, która prawdopodobnie ma być bazą dla układu hybrydowego PHEV.
Aktualizacja z dnia 27 kwietnia 2023 - Mercedes Klasy E 2024 oficjalnie zaprezentowany
Po siedmiu latach od premiery dotychczasowego wcielenia W213 Mercedes Klasy E doczekał się nowego wydania oznaczonego kodem W214. Samochód nie tylko stanowi brakujące ogniwo odświeżonej gamy spalinowych modeli, ale również pomost pomiędzy elektrycznymi modelami z rodziny EQ a właśnie spalinowymi. Widać to nie tylko po wnętrzu, o czym już się zdążyliśmy przekonać, ale również po stylistyce nadwozia. Skoro już jesteśmy przy stylistyce...
Nowa Klasa E ma proporcje klasycznej trójbryłowej limuzyny: krótki przedni nawis, długa pokrywa silnika, cofnięta kabina i proporcjonalny nawis z tyłu. Osłonę chłodnicy z reflektorami łączy błyszcząca powierzchnia przypominająca czarny panel, stanowiąca nawiązanie do modeli Mercedes-EQ. Trójwymiarowa osłona chłodnicy może być progresywna albo klasyczna, w zależności od linii wyposażenia. Nowa Klasa E jest standardowo wyposażona w wysokowydajne reflektory LED. Opcjonalnie dostępne są reflektory DIGITAL LIGHT, bez lub z funkcją projekcji. Wszystkie warianty lamp wyróżnia charakterystyczna sygnatura świetlna, widoczna zarówno w świetle dziennym, jak i po zmroku. Typowo dla Mercedes-Benz światła do jazdy dziennej swoim kształtem przypominają brwi. Na pokrywie silnika znalazły się wyraziste przetłoczenia. Widok z profilu szczególnie dobrze ukazuje harmonijne proporcje nowej Klasy E. Na życzenie nabywcy mogą zamówić zlicowane klamki drzwi, znane m.in. z flagowej Klasy S. Do kluczowych elementów stylistycznych tylnego pasa należą dwuczęściowe lampy LED z motywem gwiazdy w obu modułach świetlnych.
Z wartością współczynnika oporu powietrza Cd od 0,2310 nowa Klasa E reprezentuje znakomity standard w swoim segmencie. Względem poprzednika samochód nieco urósł - ma 4949 mm długości, 1880 mm szerokości, 1468 mm wysokości. Rozstaw osi to z kolei 2961 mm. Opcjonalnie nowa Klasa E jest dostępna z pakietem technologicznym, który obejmuje zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z bezstopniową regulacją tłumienia ADS+ oraz skrętną tylną oś w zakresie do 4,5 stopnia.
Jeśli chodzi o przestronność, Klasa E należy do faworytów swojego segmentu. Kierowca ma o 5 mm więcej miejsca nad głową niż w poprzedniku. Pasażerowie z tyłu czerpią szczególne korzyści z powiększonego o 2 cm rozstawu osi: przestrzeń na kolana i maksymalna przestrzeń na nogi wzrosły, odpowiednio, o 10 i 17 mm. O 25 mm zwiększono szerokość wnętrza na wysokości łokci z tyłu – wartość 1519 mm to niemal poziom Klasy S. Pojemność bagażnika wynosi aż 540 litrów.
Początkowo w gamie znajdziemy wyłącznie dwulitrowe czterocylindrowe jednostki benzynowe i diesla z układem mild hybrid, znane już z aktualnej Klasy C W206. Oprócz tego możemy liczyć na odmiany hybrydowe PHEV. Bazowa odmiana benzynowa E200 rozwiija 204 KM oraz 320 Nm, ma napęd na tylną oś i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 s, zaś jej prędkość maksymalna to 240 km/h. Wariant wysokoprężny E220d rozwija 200 KM oraz 440 Nm i występuje zarówno z napędem na tylną oś jak i na obie (4MATIC). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,6 s (7,8 s z napędem 4MATIC), a prędkość maksymalna to 238 km/h (234 km/h z 4MATIC). W każdej wersji standardem jest 9-biegowa przekładnia automatyczna.
Jeśli zaś chodzi o warianty hybrydowe plug-in, mamy do czynienia z dwiema opcjami. Słabsza E 300 e rozwija 313 KM oraz 550 Nm, ma baterie o pojemności 25,2 kWh i zapewnia od 97 do 115 km zasięgu w trybie elektrycznym. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,4 s i rozpędza się do 236 km/h. Odmiana z napędem 4MATIC przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,5 s i rozpędza się do 234 km/h, zaś na prądzie przejedzie od 95 do 109 km. Mocniejsza odmiana E 400 e 4MATIC generuje 381 KM oraz 650 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,3 s i rozpędza się do 250 km/h. Zasięg na prądzie wynosi od 95 do 109 km.
Więcej szczegółów oraz ceny powinniśmy poznać bliżej rynkowego debiutu. Auto powinno pojawić się w salonach latem 2023 roku. Kombi dołączy do oferty pod koniec bieżącego roku.
Aktualizacja z dnia 20 czerwca 2023 - Mercedes Klasy E S214 Estate zaprezentowany
Mercedes wzbogacił gamę najnowszej Klasy E o odmianę kombi, określaną jako Estate. Samochód oznaczono kodem S214. Samochód mierzy 4949 mm długości, 1880 mm szerokości, 1469 mm wysokości i ma aż 2961 mm rozstawu osi. Jest zatem o 4 mm dłuższy, 1 mm wyższy i aż o 28 mm szerszy od poprzednika, dzięki czemu wzrosła przestrzeń na łokcie. Rozstaw osi wzrósł o 22 mm. Nieco zmalał natomiast bagażnik, który liczy teraz od 615 do 1830 litrów pojemności wobec 640-1830 l w poprzedniku. Bagażnik odmiany hybrydowej plug-in liczy od 460 do 1675 litrów. Kanapa jest dzielona w proporcjach 40:20:40. Wyposażeniem standardowym jest elektrycznie sterowana klapa bagażnika. Nowa Klasa E S214 posiada również tylną oś skrętną (2,5 stopnia) i pneumatycznie zawieszenie AIRMATIC, w standardzie zamontowane na tylnej osi. Bryła pojazdu nawiązuje mocno nie tylko do poprzednika, ale i do najnowszej Klasy C Estate. W porównaniu z poprzednikiem współczynnik oporu powietrza cd spadł z 0,27 do 0,26. Gama jednostek napędowych jest identyczna co w sedanie W214.

Aktualizacja z dnia 22 sierpnia 2023 - Mercedes Klasy E wyceniony w Polsce
Oferta nowej Klasy E dla nadwozi Limuzyna i Kombi początkowo obejmuje odmiany:
- E 200 (benz., 204 + 23 KM, 0-100 km/h w 7,5 s): Limuzyna od 269 900 zł, Kombi od 282 000 zł
- E 220 d (diesel, 197 + 23 KM, 0-100 km/h w 7,6 s): Limuzyna od 285 900 zł, Kombi od 298 000 zł
- E 220 d 4Matic (diesel, 197 + 23 KM, 0-100 km/h w 7,8 s): Limuzyna od 299 200 zł
- E 300 e (benz. + elektr., 204 + 129 KM, 0-100 km/h w 6,4 s): Limuzyna od 315 900 zł, Kombi od 328 000 zł
- E 300 e 4Matic (benz. + elektr., 204 + 129 KM, 0-100 km/h w 6,5 s): Limuzyna od 329 200 zł
- E 400 e 4Matic (benz. + elektr., 252 + 129 KM, 0-100 km/h w 5,3 s): Limuzyna od 365 300 zł
Z końcem września w sprzedaży pojawią się także dodatkowe odmiany napędowe dla nadwozia Kombi, nowe warianty silnikowe E 200 4Matic, E 300 de i E 300 de 4Matic, a także 6-cylindrowe wersje E 450 d 4Matic oraz E 450 4Matic. Równocześnie gama wzbogaci się o uterenowione kombi All-Terrain.
Mercedes Klasy E 2023 - wyposażenie
Bazowa specyfikacja nowej Klasy E bazuje na linii Avantgarde i obejmuje m.in. wielofunkcyjną kierownicę wykończoną skórą nappa, 17-calowe obręcze z lekkiego stopu, zawieszenie AGILITY CONTROL z selektywnym systemem tłumienia, asystenta martwego pola, asystenta znaków drogowych, aktywnego asystenta pasa ruchu, aktywny tempomat DISTRONIC PLUS, reflektory LED High Performance z adaptacyjnym asystentem świateł drogowych, kamerę cofania, oświetlenie Ambiente z projekcją logo marki, elektrycznie składane lusterka boczne, pakiet integracji smartfona, podgrzewane przednie fotele, klimatyzację automatyczną THERMATIC, nawigację oraz centralną poduszkę powietrzną.
Nabywcy mają do wyboru szeroką gamę opcji i elementów personalizacji, w tym linię AMG (26 422 zł), m.in. ze stylizacją AMG, wzmocnionym układem hamulcowym i 19-calowymi obręczami, pakiet AVANTGARDE Advanced Plus za 17 471 zł (obejmuje m.in. fotel kierowcy regulowany elektrycznie z pamięcią ustawień, reflektory DIGITAL LIGHT, pakiet parkowania z zestawem kamer 360° oraz rozszerzoną rzeczywistość dla systemu MBUX) czy pakiet ENERGIZING Plus za 18 967 zł (klimatyzowane wielokonturowe przednie fotele, pakiet komfortowego ogrzewania, pakiet AIR-BALANCE).
Cyfrowe doświadczenie użytkownika może pogłębić znany z Klasy S zestaw wskaźników z funkcją 3D (5699 zł) oraz imponujący MBUX Superscreen, który łączy centralny ekran i wyświetlacz dla pasażera z przodu (8577 zł). Klasa E oferuje też funkcję cyfrowego klucza, umożliwiając dostęp do auta za pomocą wybranych modeli smartfonów (element pakietu KEYLESS-GO za 7311 zł).
Wszechstronność w obszarze komfortu i dynamiki jazdy można dodatkowo zwiększyć, zamawiając pakiet Engineering z zawieszeniem pneumatycznym AIRMATIC oraz skrętną tylną osią, która zmniejsza średnicę zawracania (16 060 zł).
Aktualizacja z dnia 7 września 2023 - Mercedes Klasy E All-Terrain zaprezentowany
W Monachium na targach IAA Mobility Mercedes zaprezentował nową Klasę E w uterenowionej odmianie All-Terrain. Klasa E All-Terrain jest standardowo wyposażona w jednokomorowe zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC, które zapewnia do 46 mm większy prześwit i oferuje płynną regulację tłumienia na etapie ugięcia oraz odbicia amortyzatorów. Bagażnik liczy od 615 do 1830 l, a w odmianie PHEV od 460 do 1675 litrów. Klasa E All-Terrain może holować przyczepę z hamulcem o masie do 2100 kilogramów. Dotyczy to również hybrydy plug-in. Masa przyczepy bez hamulca wynosi 750 kilogramów. Obciążenie haka wynosi 84 kg, co pozwala na zabranie elektrycznych rowerów. Na liście opcji znalazła się podświetlana ramka grilla. Wyrazisty design przedniego pasa zwraca uwagę przede wszystkim inspirowaną SUV-ami osłoną chłodnicy z podwójnymi listwami w kolorze Iridium Silver. Oprócz tego możemy liczyć na typowe dla crossoverów nakładki na zderzaki, nadkola i progi, a także chromowane listwy. W kabinie znajdziemy dywaniki z logo All-Terrain. Gama silników jest taka sama jak w Klasie E Estate.
Mercedes Klasy E w ofercie Nowyosobowy.pl
W ofercie Nowyosobowy.pl znajdziecie kilkadziesiąt egzemplarzy Mercedesa Klasy E w różnych wersjach silnikowych i nadwoziowych. Wszystkie samochody są fabrycznie nowe i pochodzą z 2022 oraz z 2023 roku. Możecie liczyć na atrakcyjne finansowanie, minimum formalności, szybki odbiór oraz na sięgające nawet kilkunastu procent rabaty względem ceny katalogowej.
Sprawdź ofertę Mercedes Klasy E leasing w ofercie Nowyosobowy.pl