MGS5 EV już wkrótce w Europie. Przystępny elektryczny SUV
MG już wkrótce zaprezentuje kompaktowego elektrycznego SUV-a S5 EV, który trafi także do Europy. Samochód bazuje na podzespołach MG4 i korzysta z najcieńszego na świecie akumulatora trakcyjnego.

Chińczycy kontynuują ofensywę modelową i nie przejmują się cłami na samochody elektryczne. Jeszcze tej wiosny MG zaprezentuje nowego elektrycznego SUV-a S5 EV, który trafi do Europy. Samochód ma być przystępny cenowo i otrzyma najcieńsze akumulatory trakcyjne na świecie. Zastąpi on w gamie nieoferowane w Polsce MG ZS EV, które bazuje jeszcze na I generacji tego modelu. Tym modelem MG chce poprawić sprzedaż elektryków w Europie, która na skutek ceł spadła w lutym o 67% rok do roku.
MG S5 EV 2025 - dane techniczne
MG S5 EV to zupełnie nowy model, który powstał na modułowej platformie MSP rodem z MG4. Platforma przeznaczona jest dla aut elektrycznych i wykorzystuje ogniwa CATL-SAIC. Samochód mierzy 4,48 m długości, 1,85 m szerokości oraz 1,62 m wysokości, a zatem jest o 16,2 cm dłuższy od swojego poprzednika i jednocześnie o blisko 20 cm dłuższy od MG4. Rozstaw osi liczy 2,73 m, czyli o 3 cm więcej niż w MG4. Bagażnik pomieści od 453 do 1441 litrów.
MG S5 EV 2025 - stylistyka
MG S5 EV wyróżnia się nowoczesną stylistyką ze smukłymi przednimi lampami LED, umiejętnie dobranymi proporcjami oraz tylnymi lampami w formie blendy przechodzącej przez całą szerokość nadwozia, która swoim kształtem nawiązuje do MG4. Samochód stawia na obłości i opływowe kształty, a o aerodynamikę dbają m.in. zabudowany grill czy specjalne felgi.

MG S5 EV 2025 - wnętrze
Nowoczesna kabina wyróżniać się ma wyższą jakością niż ta w ZS EV i otrzyma dwa wyświetlacze. Ten przed kierowcą ma 10,25 cala przekątnej, natomiast centralny 12,8 cala i skupi w sobie większość funkcji, w tym klimatyzację. Zaoferuje on również możliwość korzystania z wbudowanych aplikacji społecznościowych jak TikTok, Spotify czy YouTube, a także (nareszcie) bezprzewodowego CarPlay'a i AndroidAuto. Sam projekt kokpitu wygląda odważniej i bardziej designersko niż w pozostałych autach MG, nawiązując tym samym do głównego rywala w postaci Skody Elroq.

MG S5 EV 2025 - silniki i zasięg
Europejski oddział marki nie zdradził żadnych szczegółów dotyczących napędu. Wiadomo jednak, że w Chinach samochód znany jako ES5 posiada ogniwa litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP) o pojemności 49,1 oraz 62,2 kWh. Wariant z ogniwami 49,1 kWh oferuje 340 km zasięgu (WLTP) i można je ładować mocą do 120 kW, a ich ładowanie od 10 do 80% zajmuje około 24 minut. Z kolei wersja z większymi bateriami zaoferuje do 430 km zasięgu (WLTP) i można je ładować mocą do 150 kW. Ich naładowanie od 10 do 80% zajmie około 26 minut. Sercem pojazdu w bazowej wersji jest silnik elektryczny o mocy 170 KM i maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm. Napęd trafia na tylną oś. Pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8 s i uzyskanie prędkości maksymalnej rzędu 170 km/h. Odmiana Long Range korzysta już z silnika o mocy 231 KM,
Przedstawiciele koncernu SAIC chwalą się jednak tym, że ich nowy model ma najcieńsze akumulatory trakcyjne na świecie, o grubości zaledwie 11 cm. Dzięki temu udało się obniżyć środek ciężkości do 54 cm, a więc do poziomu znanego z sedanów.
Kiedy trafi na rynek?
Nowe MG S5 EV zadebiutuje w Europie w pierwszej połowie 2025 roku. Ceny i szczegółową specyfikację poznamy bliżej rynkowej premiery. W Wielkiej Brytanii bazowa wersja kosztuje 28 500 funtów, natomiast Long Range 31 000 funtów. Rywalami auta będą m.in. Skoda Elroq, Renault Scenic E-Tech, Omoda E5 czy Peugeot e-3008.
Aktualizacja z dnia 17 czerwca 2025 - MGS5 EV debiutuje w Polsce
MGS5 EV właśnie zadebiutowało w Polsce. Bazowy wariant Excite Standard Range wyceniono na 143 900 zł, zaś bogatsza odmiana Exclusive to koszt 153 900 zł. Wariant Excite Long Range kosztuje 158 900 zł, natomiast Exclusive Long Range 168 900 zł. Gwarancja na samochód i baterie wynosi 7 lat lub 150 000 km. Pierwsze egzemplarze dotrą do salonów jeszcze latem bieżącego roku.
W wersji Excite znajdziemy m.in.:
- 17-calowe alufelgi
- reflektory LED i tylne lampy LED
- automatyczne światła drogowe
- Pilot MG
- 12,8-calowy wyświetlacz informacyjno-rozrywkowy
- 10,25-calowy wyświetlacz cyfrowych wskaźników
- czujniki parkowania z tyłu wraz z kamerą cofania
- nawigację satelitarną
- połączenie bezprzewodowe z Apple CarPlay i AndroidAuto
- łączność z aplikacją iSMART
- dostęp bezkluczykowy
Odmiana Exclusive zawiera ponadto:
- 18-calowe alufelgi
- kamerę 360 stopni
- indukcyjną ładowarkę
- elektrycznie i bezdotykowo sterowaną klapę bagażnika
- podgrzewane przednie fotele
- podgrzewaną kierownicę
- elektrycznie sterowany fotel kierowcy w 6 kierunkach z ręczną regulacją podparcia odcinka lędźwiowego
- skórzaną tapicerkę w dwóch odcieniach szarości z materiałowymi wstawkami
- środkowy podłokietnik z tyłu
- wycieraczki z czujnikiem deszczu
- pompę ciepła